BP medewerkers bezorgen ouderen leuke dag in Diergaarde Blijdorp
Capelle aan den IJssel, 26 juni 2017 – Ruim 40 medewerkers van energiemaatschappij BP Nederland hebben een groep ouderen met een fysieke beperking – aangesloten bij de Zonnebloem afdeling Rotterdam – een bijzondere dag in Diergaarde Blijdorp bezorgd.
De Zonnebloem gasten werden begeleid door de vrijwilligers van BP. Met elkaar verkenden zij de mooie dierentuin in Rotterdam, waarbij regelmatig werd gestopt om gezellig koffie te drinken, een ijsje te eten en met de hele groep te lunchen.
Ann Huijser van de Zonnebloem afdeling Rotterdam Centrum geeft aan heel blij te zijn met de betrokkenheid en inspanningen van de BP vrijwilligers: “Onze gasten hebben echt een dagje uit, wat ze niet geregeld meemaken. Het was erg gezellig en we zijn BP hiervoor dankbaar”.
Al met al voor alle betrokkenen – de gasten van de Zonnebloem afdeling Rotterdam, alsmede de BP vrijwilligers – een zeer geslaagde dag waar zij met plezier op terugkijken.

BP medewerkers aan de slag in de Voedseltuin te Rotterdam
Capelle aan den IJssel, 26 juni 2017 – Medewerkers van energiemaatschappij BP Nederland hebben flink de handen uit de mouwen gestoken in de Voedseltuin te Rotterdam.
De BP medewerkers gingen aan de slag met het onderhouden van de groentebedden door onkruid te wieden, zij verplaatsten en sjouwden stenen voor een afrastering en bouwden een nieuwe biomeiler – dit zijn composthopen waar tijdens het composteren flinke hoeveelheden warmte en biogas aan onttrokken worden.
De Voedseltuin is een project waar verse groenten, fruit en kruiden worden gekweekt voor de pakketten van de Voedselbank. Max de Corte, coördinator van de Voedseltuin: “Wij zijn super blij met de inzet van BP, ondanks de hitte is er keihard gewerkt. De aanwezigheid van de BP medewerkers heeft ons ook veel energie gegeven”.
Al met al voor alle betrokkenen – medewerkers van de Voedseltuin te Rotterdam, alsmede de BP vrijwilligers – een zeer geslaagde dag waar zij met plezier op terugkijken.